Itinerari 11 – Per les Fonts naturals de Les Escaldes ( Andorra)

Iniciem el recorregut amb cotxe per la carretera que ens portaria directament des de Les Escaldes al Pantà d’Engolasters (Andorra). A uns cinc quilometres trobem a la nostra dreta una pista forestal, amb un cartell que ens indica la Font de La Closa, deixarem la carretera i ens dirigirem a la font. A pocs metres trobem una gran explanada, on esta La Font i un Berenador lliure, amb taules, bancs i fogons. Es un lloc molt agradable per començar una petita excursió,  es coneix per “El Recorregut de les Fonts…”

Font de La Closa                                                      “El Recorregut de les Fonts…”

Ens dirigim a peu per un camí que surt per la part nord de l’esplanada de la font, i indicat per un cartell de fusta, que dona pas al recorregut, marca groga. A poca distancia d’aquest camí amb moltes pedres, porta a una forta pujada que en uns 10 minuts trobarem una cruïlla, agafarem el camí de l’esquerra. Seguirem a partir d’aquí el GR, marca blanca i vermella. A un minut, trobarem La Font de Les Corrales i el  seu Berenador amb taules , bancs i uns fogons Part de l’aigua es conduïa per una petita canal situada sobre la Font. Es un lloc molt tranquil amb una vegetació molt exuberant.

Font de Les Corrales i el  seu Berenador
A partir d’aquí, el camí es fa mes ample. A menys de 10 minuts i a la nostra dreta del camí esta situada La Font de les Molleres. Agafa l’aigua d’un petit torrent, que no se seca cap estiu, va a parar a una pica d’un tronc de pi, foradat per dintre. No cal confondre la font, amb la sortida d’aigua que està situada al final d’un camí que porta a l’explanada d’un petit berenador. sota del camí principal. Es l’aigua sobrant de La Font de les Mòlleres que baixa per un petit torrent.

Font de les Mòlleres                                            petit túnel
Desprès de la font , seguim per un camí planer que va serpentejant entre pins i molt ben conservat, que a l’estiu fa molt be de caminar i poder fer un bon passeig. Fins trobar a la nostra esquerra el Mirador, un punt magnífic que podem veure la Vall d’Andorra, amb al fons,  les Escaldes, Andorra la Vella. Per fer mes fàcil el recorregut, ara passarem per dintre d’un  petit túnel, es fa molt curiós entrar-hi i amb sorpresa del qui no el coneix. Desprès de passar el túnel, seguim pel camí fins La Font de les Ordigues   està a la dreta i a peu del camí, es molt igual que l’anterior. Te un cabal d`aigua inferior i a l’estiu pot sacar-se.
La Font de les Ordigues

A pocs minuts arribem de nou a la carretera, fa una petita pujada fins arribar a l’explanada i aparcament del Restaurant i el Pantà d’Engolasters. Situat a uns 1620 metres, pertany al Municipi d’Encamp. Es un lloc ideal per la pesca o simplement descansar i admirar el paisatge.  El recorregut el finalitzarem en aquest punt. Ha durat unes dues hores, sense grans desnivells, que podem fer tota la família. Si algú ens ha portat el cotxe fins aquí,  podem baixar a les Escaldes mes còmodament.